nedeľa, októbra 15, 2006

Bony očami Vladuška

Príbeh o tom, ako Jurulík s Vladuškom bony kupovali má svoje pokračovanie. Či skôr ďalšie videnie. Vladuškovými očami. Nech sa páči...

Neviem či je to náhoda alebo je v tom viac. Skrátka,naša posledná cesta do Bratislavy viedla cez Skalicu. Cez mesto sa smie len krokom, a tak je čas na spomienky. ,,Škoda, že už neexistujú bony," zaspomínal som si nahlas. ,,Proboha a nač by Ti byli," čuduje sa Vierka. ,,Na honvno, ale dobre sa tu kupujú," odvetím. Tým téma Bony skončila. Omyl. Bony sa objavili. Na WEB stránke. Mám reagovať? To bola moja prvá otázka. Ak áno, tak len stroho, lebo nie je toho veľa čo dodať. Snáď len upresniť.
,,Kamil, v Skalici je možnosť výhodne kúpiť bony. Kamoš by to zariadil. V sobotu by sme tam mohli skočiť," zahlásil vtedy dávno Jurko a znelo to ako hotová záležitosť. ,,Nemôžem Juraj, v sobotu mi prídu robiť strechu," skúšam sa vykrútiť z nekalého obchodu. Nakoniec obchodovanie s bonami je trestné. ,,Ale veď Skalica je len pár kilometrov. Keď skoro ráno vyrazíme tak sme do desiatej spät," nedal sa Jurko. ,,Okrem toho strechu ti prídu robiť cigáni a oni pred desiatou nevstávajú," argumentoval Juraj. Argument bol nevyvrátiteľný, a tak som dal posledné inštrukcie Vierke, ak by cigáni predsa len pred desiatou vstali. Cesta prebiehala v pohode. Juraj prepočítaval vsetky možné kurzy KORUNA-BON, BON-KORUNA. Už len nakúpiť. Konecne Skalica. Kamarát nás už očakával. Sme na tom dobre, vravím si. Hajde za dílerom, meníme koruny za bony a domov, tešil som sa. Predčasne. Z údajného dílera sa vykľul pán doktor a ešte k tomu nahriaty. Najprv pohostenie pre návštevu, vodičovi len vodu. Potom nasledovala krátka inštruktáž o Skalici a jej okoli. O bonoch ešte stále ani slovo. Konečne sa vyberáme do terénu. Na moje zdesenie nie za bonami, ale len tak. Nie mestom, ale humnom. Vraj sa tam dá všeličo nájsť. Žeby aj bony? Našli sme. Ručne kovaný trojhák (mačka) na vyťahovanie utopených vedier zo studne. Dodnes ho mám ako trofej a odškodné. Ako inak, naša cesta musela viesť okolo Skalickych sklípkov. Chlapci neoddolali a moja vidina o rýchlom nákupe sa začala rozplývať. Zato pán doktor začal tokať a mne pribudla starosť. Musím za každú cenu zabrániť prípadnej nevere. V priebehu dňa sa k tomu ešte pridala starosť o peniaze. Tie sa hompáľali v saku na bráne svadobčanov. S pribúdajúcim šerom sa stupňovala intenzita tokania pána doktora. Konečne sme sa rozlúčili od neznámych svadobčanov a vydali sa na cestu cez vinohrady do Skalice kúpiť bony. Juraj sedel z bezpečnostných dôvodov v zadu sám. Doktora som presvedčil, že bez navigátora do Skalice netrafím. Po krátkom proteste sedel doktor vedľa mňa. Situácia v aute bola napätá. Navigátor sa viac venoval pasažierovi sediacemu v zadu ako ceste pred nami. Tma, výmole a nekúpené bony mi ležali v žalúdku ako kameň. Bože a čo remeselníci doma?! Nával hnevu prerušila zúfala prosba doktora: ,,Ogare, prosím tě, stúj, nebo se poseru." Len čo doktor zmizol za viničom, niečo sa vo mne vzbúrilo. Počkaj Tetrov,
nastala chvíľa pomsty. Zľahka som povolil ručnú brzdu a už sme rolovali dole vinohradom. Pre istotu pomaličky, aby sme sa neprevrátili. Nebol ani dôvod sa ponáhľať. So spustenými nohavicami nás tetrov aj tak nedobehne. Domov dobehol. Údajne až ráno. Netokal, jednoducho to rozchodil. Mimochodom, môžem odporučiť. Funguje toé. Na ceste domov nás už nič nezdržiavalo. Idylka. Fiatík si spokojne aj s Jurkom húdol. Cestou som uvažoval, ako sa Boženke pochválim: ,,Muž ti zachoval vernosť a ešte som aj peniažky ustrážil." Ale vzhľadom na mimoriadne okolnosti, (Boži nás čakala za dverami so smetákom) stačil som len vyhŕknuť: ,,Raz ti to vysvetlím!" Konečne sadám do auta a uľahčene sa vydávam na Trnávku. Na Pasienkoch pocit uľahčenia prechádza v pocit neistoty. Práve mi napadlo, že aj my máme smetáky, dva a ešte nejaké metly. Ešte že budem o desiatej doma, utešujem sa. Že večer? No a čo.

P.S. Vladuško, prípadné gramatické chyby (za ktoré je zodpovedná súdružka triedna Straková) som odstránila.

7 Comments:

Anonymous Anonymný said...

Mna by viac zaujimalo,ci Ti cigani tu strechu opravili,mal si bratku stastie,ze Ti vobec dom ostal,Ty si pozves taku partu a sam zmiznes.Dufam,ze Ti to Vierka padne vysvetlila( s pomocou tej metly,co spominas.)
Inac,tie hody v Karlovej lutujem,
ale sme si to tu troska vynahradili s morkou,bol den vdakyvzdania a zaroven Davidove narodeniny,tak som sa utrhla a veselo varila.Len samozrejme,to najdolezitejsie chybalo,vasa pritomnost.Ak by Katka s rodinou prisla na Vianoce,tak zase nejaku upeciem...morku to jest.
Ovsem z blogu som sa dozvedela,ze o tom ci Katka pride zase bude rozhodovat pes,tak cakam aj ja kedy bude harat..ten pes,aby bolo jasne.Uz je neskoro,len co som prisla z roboty,pojdem radsej do vane a spat,nez popisem nezmysly.
Vsetkych bozkava MT z Kanady

8:09 AM  
Anonymous Anonymný said...

Milí moji, neviem, či ste si to všimli všetci, ale o celej udalosti zaryto mlčí naša Boženka. Mňa by veru veľmi zaujímalo, či tá metla poskakovala po Jurulíkovom chrbte, lebo si veľmi dobre pamätám, aký mal z nej strach Vladuško. Nie že by mu poďakovala, že jej mužíčka a peniažky oratoval, ale mu ešte aj od pľúc vyspievala. Tak toto sa teda
nerobí!

MT z Kanady, neviem, či cigáni tú strechu opravili, ale dom tam stojí dodnes, ten, našťastie, nerozobrali.

Čo sa týka Kaťulky, keď nemení plány ona, tak ich zmení jej pes. No po kom teda je? Myslím ten pes.

Nejakú morku na vianoce by sme si mohli upiecť aj my. Súhlasíte?

Žabička Evička.

10:10 AM  
Anonymous Anonymný said...

Evulik, Ty mas snad odvahu menit zabehany jedalnicek? Ved tu morku vzdy mame. Co sa tyka tej akcie, tak neviem kto bol viac zbity, ci Vladusko alebo Jurulik. Snad mi to moj nevinny bratcek uz odpustil, ved ten fakt za nic nemohol.Ale s Jurulikom som sa urcite dost dlho nerozpravala.
Podla vsetkeho by mala Katulka teraz dorazit domov 4.11., tak by sme si zase mohli urobit nejaky dobry obedik, napr. svieckovu.Eviku by mohla urobit knedliky a medovy kremes a ja urobim svieckovu, dodam brusnice a aj nejaku strudlu by som prihotovila.Stevulik by sa postaral o nejake pitie a Katulka by mohla priniest klaciky a pripadne masielko.Miesto konania dohodneme.
Inak dnes ma narodeniny Stefanova Katarina, tak vsetko naj.
Vasa ZabaBO

12:01 PM  
Anonymous Anonymný said...

Počúvaj starec veď ty odo mňa odpisuješ.JŠ

3:48 PM  
Anonymous Anonymný said...

to je ale pekne.
Vy si robite svieckovu a ja
v frankfurte kukam do hrnca.

Asy doydem na tu svieckovu.
musym sa ale posred ci ide let. :-)

5:07 PM  
Anonymous Anonymný said...

vladusko sel s miskou ven tak bych
chtela vysvetlit koste, metlu jak tancovala po stavenisti uz nemela silu na nejaky zadek.Jen to si jeste pamatuji ze nas jurulik asi 14 dni nenavstivil tak ahoj Verka

11:13 PM  
Anonymous Anonymný said...

Neviem ci Jurulika a braska hryzlo doposial svedomie a nemali odvahu vysvetlit ulety v Skalici lebo zenicky im to nedovolili a tak prislo na rad vysvetlenie az teraz. Je mi uz jasne preco od vtedy chodi Jurulik zhrbeny a brat sa nerad obsmieta okolo metly. Pokial sa tyka svieckovice urcite nemam namietky a samozrejme ze aj brusnice a napoje su k dispozicii takze do skoreho stretnutia. Palino neboj sa stale nieco lieta a ked nic ine tak facka. Stevulik

7:22 AM  

Zverejnenie komentára

<< Home