streda, augusta 16, 2006

Ako Evička o zúbok prišla


Hneď na úvod treba povedať, že žabička Evička prišla o ten istý zub dva krát. Menej vtipná historka pochádza z ordinácie zubného lekára, ktorý pri pohľade na Evičkin úsmev pochopil, že potrebuje zmenu. Jeden zúbok preto zbrúsil. Na miesto pahýlika mal nastúpiť krásny biely náhradník, ale až po Hejr feste 2006. A keďže pán doktor pochopil vážnosť situácie, vyrobil Evičke aspoň dočasne bielu zubnú náhradu. Lebo s medzerou v hornej zubnej rade mohla jeho pacientka iba ťažko konkurovať súperkám v súťaži o titul Miss Hujer 2006. Do Liptovskej Tepličky tak prišla Evička vyzbrojená spomínanou zubnou náhradou a tiež lepidlom, ktoré ju malo od štrbavého úsmevu zachrániť. Nezachránilo. Vladuško tušil nepríjemnosti a tak jej hneď pri prvých raňajkách zakázal na latrínu chodiť (keby náhodou zúbok v žalúdku skončil), no a potom prišiel ten príbeh z obchodu. Kaťulka s Boženkou sa vybrali na nákupy. Evička s Riškom boli na hubách, tak si povedali, že nebudú doma na zadku sedieť, že sa trošku prejdú. Výber najvhodnejšieho tovaru bol v plnom prúde, keď sa zrazu roztvorili dvere a v nich sa objavila Evička. Šiltovka naopak, vo vlasoch tri fontánky ešte z rozcvičky a zelené lienky ako dekorácia. ,,Ako je to možné, že nakupujete bezo mňa!“ vykríkla, ruka v protestnom geste preťala vzduch a čosi malé ním preletelo. ,,Môj zub, stratila som zub,“ dostala Evička zo seba. Žabičky vybuchli do smiechu, no netrvalo dlho, Boženka nelenila a začala hľadať. Ale hľadajte zub v obchode. Kolenačky, pred zrakmi nakupujúcich dedinčanov sondovala terén. Neúspešne. ,,Tam je, tam v regále,“ prišiel Boženke na pomoc istý pán. Skutočne tam bol. Stačilo sa načiahnuť za predavačku a Evičkin zúbok sa skvel Boženke na dlani. Tá sa následne v záchvate smiechu vypotácala z obchodu a so skríženými nohami sa oprela o Riškove auto. ,,Čo sa stalo,“ vyzvedal Riško. ,,Mami, čo je,“ pridala sa Mirka. A Boženka nie a nie vysúkať zo seba odpoveď. Len sa smiala a smiala. A popritom sa podľa vlastných slov snažila nepocikať. Lebo to sa občas pri smiechu stáva. Dlho jej trvalo, kým sa upokojila. Ale ešte aj dnes, keď o stratenom zube rozpráva, smiech nemá konca. Evičkin zub nám skutočne pripravil niekoľko vtipných okamihov. Napríklad, keď si ho poučená príbehom z obchodu nenasadila počas návštevy amfiteátra. To sa potom smiala iba na jednu stranu, prípadne s dlaňou pred ústami, aby neprišla o cenné body v súťaži Miss Hujer 2006. Hoci rozcvičkový účes si štrbinku v zuboch priam pýtal. Aj počas Babičkinho memoriálu Evičke zúbok chýbal. Snažila sa tak privolať šťastie, ale výsledky ukázali, že efekt bol opačný a šťastie sa jej úsmevu zľaklo. Podľa Riška by sa úsmevu a celkovo Evičkinho dovolenkového vzhľadu zľakla aj smrtka, ale veď to ste si už koniec koncov prečítali medzi výrokmi. Čo dodať. Snáď len, že aj bez Evičkinho zúbku by Hujer fest 2006 nebol tým, čím bol...

5 Comments:

Anonymous Anonymný said...

Gabuska zabudla si spomenut ze na hríboch som bola i ja Mirka a prvy raz jej ten zub vypadol na ceste z hribov ked ju Riško vyzúval z gumákov no a hladaj zub medzi kamienkami ale naštasie som ho svojím orlím zrakom nasla. A inak Evička do toho obchodu vplávala až po tom čo sme jej s Riškom povedali že sestričky sú bez nej v obchode, bo kym sme boli my s Riškom v obchode a evike si pri náruživom telefonovaní v aute ani nevšimla vchádzať žabičky do obchodu. Vaša Miruška

2:04 PM  
Anonymous Anonymný said...

Draha Evike,
zrazu nekomentujes,hadam si si tu lepiacu pasku ozaj nedala na pusinku.Teraz mi je luto,ze som sa tak vyjadrila,lebo som tak prisla o Tvoje komenty.Tak mi prosim Ta prepac,to ticho od Teba sa neda vydrzat.Nasa Katulka sa nicim neda odradit,masiruje po svojom.Tak sa konecne ozvi aj Ty.Vsetkych pozdravuje M.T z Kanady

8:45 PM  
Anonymous Anonymný said...

Pre informáciu dnes som volala s Evičkou, spamätáva sa po dovolenke. V robote mali čosi s počítačmi takže keď sa jej bude dať ozve sa. Miruška

2:44 PM  
Anonymous Anonymný said...

Milí moji, konečne mi odstránili poruchu na počítači, tak sa Vám môžem ozvať. Hneď na úvod chcem ubezpečiť Miruškinu tetu z Kanady, že až tak veľmi som sa neurazila a na vysvetlenie chcem ešte dodať, že nemôžem schudnúť, lebo som si na tie kilá tak zvykla, že keď ich zrazu nebude, mohla by som z toho dostať aj nejaký šok a to by ste určite nechceli. Okrem toho sa si strašne páčim, tak nebudem na sebe nič meniť.

Inak, dovolenku sme mali fantastickú, výbornú spoločnosť, množstvo umeleckých a iných zážitkov, plnú mrazničku húb, zopár aj zavarených a práve sa dosušujúcich na povale.
Ešte si budem brať zopár dní dovolenky, chcela som sa vrátiť do Tatier, lebo sa mi donieslo do uší, že Štefanovci sa chystajú zobrať hory útokom, aby ma predbehli v zásobách húb, ale drží ma v šachu môj zubár, ktorý mi ešte stále nechce nalepiť mostík, vraj až na budúci týždeň. Tak neviem, či si nebudem musieť nejaké dubáky kúpiť na trhu, lebo na Záhorí ešte nerastú. No a mať menšie zásoby ako Pištík (alebo aj hocikto iný), uznajte predsa, to by som nemohla zniesť.

To je zatiaľ odo mňa všetko, ozvem sa zase až po týždni, budeme mať nejaké voľno, do toho si zoberiem dovolenku a budem prať, žehliť, upratovať a čakať na zubára.
E.

9:50 AM  
Anonymous Anonymný said...

Tak ahojte siroka rodzina
tak povediac dostal som sa k pisaniu az teraz i ked som samozrejme cital vsetky vase odkazy. Dajako sa mi nedarilo a navyse som isiel este raz na Teplicku aby som dozrel, ci nejaky zaskodnik nenechal nejaký skryty odkaz ktory by rozlozil chalupu. Ale s potešenim oznamujem ze chalupa sa po odchode Hujerovcov nerozpadla a stoji. Na ukludnenie Evike dodavam ze na hubach som bol len 2 krat a nasli sme len zopar t.j. 10 parov cize 20 ks dubakov a tak sa nemozem v zbierke hribov s nou porovnavat. Ale na vianoce staci. Kanadskej Gabike len tolko ze Marko je Zuzanin partner(Zuzana je sestra mojej manzelky v Kosiciach).Myslim si a verim ze nie som sam ze Marko je nasa krvna skupina a preto tak zapadol a stal sa clenom HUJER family i ked to mozno ani sam nechcel. Nejako som vsak nezazrel v commentoch Palina. Snad sa nelieci z vysokohorskeho vzduchu a fati s muti s narocneho programu. Dopocul som sa ze Katulienka sa rozhodla pokracovat v krokovych variaciach aj v jedalni a nejako jej nevysli.Dufam len ze to nie je nic vazne a buduci rok to vycibri aj o stepovanie. Takze zatial ahoj Stevulik

10:02 PM  

Zverejnenie komentára

<< Home