utorok, mája 30, 2006

Pod Kráľovou hoľou


Milí príbuzní. Poprosím zobrať do rúk perá, kalendáre a hlavne dovolenkové lístky. A krvavo zeleným si poznačiť termín 5. a 6. august. V Liptovskej Tepličke je naplánovaný 11.ročník folklórneho festivalu Pod Kráľovou hoľou. A Hujerovci majú povinnú účasť. Komu by sa z akéhosi nepochopiteľného dôvodu nechcelo, tu je maličké lákadlo: vystúpenia ľudových súborov a sólistov, alegorický sprievod, ukážka ľudových remesiel, ochutnávka jedál. A to je iba oficiálna časť programu. Pevne verím, že voľné chvíle nám spríjemnia drobné kúzla a čary, mazurka, či kreslo pre hosťa. Spať sa bude rôzne, v ponuke zrejme budú klasické postele, karimatky, tiež o čosi exotickejšie seno (pre mladšiu generáciu) a unimobunka (pre chrápajúcu odnož rodiny). Tým sa dostávame k obchodnému aspektu tohto víkendu. Kaťulka dostáva za úlohu presliediť unhošťskú chalúpku a pozbierať všetky elektrospotrebiče, ktoré nemajú reálne využitie. Napríklad preto, že ich počet prevyšuje dva (fény, mixéry, chladničky a podobne). Kamilko nech si vezme potrebné náradie, Babul zabezpečí paragony. Rozbehneme rýchloopravovňu elektrospotrebičov. Priestor vidím aj v rámci festivalovej ochutnávky jedál. Keď si to tak premietam v hlave, v Nemecku išli babičkine palacinky na dračku, a keďže jablko ďaleko od stromu nepadlo, úspech bude zaručený. Ostáva nám iba vhodne zostaviť sortiment. No a pre športovcov (ako som napríklad ja) sú k dispozícii Tatry Vysoké a nejaká tá túrička. Možno tentokrát úplne na Rysy. Predpokladám, že do reálneho odchodu na túto folklórnu výpravu ešte niekoľko krát zasadne krízový štáb s presnými pokynmi na čo všetko nesmieme zabudnúť. Prvé miesto v zozname však už teraz zaberajú tričká a šiltovky. Myslím, že medzi stánkami s perníkovými srdcami a cukrovou vatou budeme pôsobiť ako rakúski turisti. A kto zabudne, pripravuje v sobotu pre všetkých raňajky.

10 Comments:

Anonymous Anonymný said...

Gabuška, ja už mám mesiac vypísaný dovolenkový lístok, to aby ma náhodou nepredbehol niektorý z mojich dvoch kolegov.
Kaťulke by mal niekto prísť na pomoc, aby urputné boje s Kamilom
nemusela zvádzať sama. Ako všetci vieme, čo Riško nerozrúbe, toho sa Kamilko nevzdá. A ešte by mala Kaťulka objednať nejaký vagón na českých dráhach, aby sa jej všetko pomestilo.
Dúfam, že sa všetci tešia, budeme mať šťastie na výborné počasie a že zorganizujeme aj početnú hubársku výpravu, hlavne pre tých, čo sa potrebujú prebrať k životu po opici (v našej rodine tá opica vlastne nikomu nehrozí, tak prepáčte...).
Eviku

12:35 PM  
Anonymous Anonymný said...

všetkému som porozumela, dovolenku mám, šéfovi som povedala, že hujerovci vystupujú v Tepličke, hneď bol záujem vidiet nás, tak som sĺúbila, že to nakamerujeme, tričká a hrnčeky už balím, ale nerozumiem tej elektronike, čo to tam budeme predávať?Ja mám v pláne otvoriť v Unhošti "garage sale" podľa kanadskej sestry. Evikó a tebe sľubujem, že opicu si zoberiem sebou.

12:57 PM  
Anonymous Anonymný said...

Len aby nám z tých húb nešiblo ako vám s babul minulého roku. Aj som už kolegynke povedala ze prvy augustovy vikend je môj. Teskám sa na vás a samoška nesmiem si zabudnúť šiltovku tričko a hrnček. Pačko Mirka BB

3:56 PM  
Anonymous Anonymný said...

Nuž aby sa nepovedalo tak aj ja mužský zástupca starešiny Hujerovie famílie musím čo to pridať do vienka odkazov. Som strašne rad že ste si všetci zapamätali termín a samotnú akciu lebo ktosi čosi šepkal že o ničom nevie. Rád by som však ešte raz ponúkol resp Vás všetkých požiadal aby ste mi nahlásili ak by niekto mal záujem či chce resp. kedy chce prísť. Je samozrejme jasné, že chalupa je k dispozícii tak týždeň pred ako aj týždeň po slávnostiach resp. podľa želania.Samozrejme hlavná a povinná účasť je minimálne od 4.8. do 6.8. 2006 ale čím dřív tím líp alebo tiež čím pozdejc tím lépjejc. V rámci organizačných pokynov nič zvláštne len muži pozor lebo prezervatívy sa v sene ľahko prepichnú.(odporúčam iný druh ochrany napr. pohádať sa so starou) Jedlo žiaden problém k dispozícii bude to čo si kto nachytá, nazbiera alebo ukradne.Príprava dreva a jeho dostatku sa už rozbehla a tak aj zimomraví sa nebudú musieť báť. Problém snáď bude len s chýbajúcou kúpelkou ale hadica s vodou prípadne drbátka to nahradia. Predpokladám, že každá časť Hujerovej famílie si pripraví nejaké folklórne číslo i keď len v priestore humna alebo záhrady aby iné súbory neboli zahambené svojim čajovým a časovo neaktuálnym, nezáživným a hlavne lyricko-epicko-hudobno nezvládnuteľným programom.Vzhľadom k mojmu nadmernému výkonu pri práci s PC som samozrejme už žhavý na to že sa istotne pokúsim komentovať, dementovať, mentorovať a inak ovať aj v iných článkoch už predtým uverejnených. Takže zatial čau Váš Števulík.

6:54 PM  
Anonymous Anonymný said...

Ahoj stefko som stastna ze nasa vyzva zabrala, vyzivam i ostatnych clenov rodiny piste piste piste!
Neviem ako v Blave a inych kutoch europy no tu v BB je sprepacenim za vyraz kokotska zima. Na vikend idem do NR tak dufam ze sa otepli.
Mirka

8:36 AM  
Anonymous Anonymný said...

Aj ja som si uz sobral dovolenku,
a mafia to dovolila.( som bol
prekvapeny ze to klaplo)
Ja tu mam robotu ze bi som tu
mohol prespat. Ti chefi nemaju
boha pri sebe , nebo vyhodily
jednu babu co u nas robyla.
Mi sme uz boly na 120 % jak
este tu robyla a tetka nevym jak to mame urobyt.

Ja uz myslim len na dovolenku a
ze vas vsetkych uvydym.

Vas Workoholic Pavol

8:41 AM  
Anonymous Anonymný said...

Zase ste ma vynechali zo zaujimavej akcie.To asi preto,ze som ubytovana v Trantarii,ale tak mi treba.
lenze ja budem aj tak duchom pritomna a v telepatickom spojeni.Takze to bude zaujimave,ako budu tu ludia reagovat,ked sa na vasich zazitkoch zrazu zacnem smiat.Uz sa tesim na dalsie spravy!!!

8:39 PM  
Blogger gabuska said...

Ja som normalne v siedmom nebi! Tak k stabilnym diskuterom sa nam pridal Pistik a Gabika. Vazeni, len tak dalej. Pistikove pokyny si prosim vytlacte spolu s mojimi, urcite este nieco dalsie pridame, aby sme vo vsetkom mali jasno a Gabika, ty sa neboj, fotecky minimalne posleme:-)

8:50 PM  
Anonymous Anonymný said...

Tak opäť čaute. Vidím,že moderný spôsob komunikácie sa začína udomácnovať aj v Hujerovie famílii. Už len chýba konferenčný rozhovor všetkých zúčastnených rodinných klanov. Čo nie je môže byť. Za chvílu pribudne video spojenie a budeme spolu drkotať jak u babky v obývačke. Palino Ty tým mafianom odkaž, že práca síce šlachtí ale my šlachticov nepotrebujeme a ked ta naserú tak pošleš svoj rodinný klan aby ich naučil slušnému správaniu. Mivi Ty sa neser a obleč sa. Potom Ti nebude zima. Domnievam sa že jeden z príspevkov písala moja transantlantická sestrička z Canady (zabudla sa však podpísať) Chcem ju za všetkých ukludniť a ubezpečiť že i my budeme na ňu myslieť až sa jej bude štikútať a že časť účtu za slovenský folklór,stravu a reprezentačné náklady jej pošleme na refundáciu a to jej potom už zaskočí. Ale setričky nebojsa som presvedčený, že fotodokumentačný materiál a televízny záznam bude hrdým a inšpiratívnym dokumentom i pre budúce generácie. Dúfam, že sa folklórne slávnosti pod Poľanou budú časom volať "HUJER FEST". Čau Váš Števulík.

10:32 PM  
Anonymous Anonymný said...

No ľudkovia, som v šoku!!!
Toľko diskutujúcich! Ale jasné, nebyuo o čem.
Tak to začnem po poriadku. Kaťulke, aby pochopila o čom, bola tá elektronika. Štefko má v Tepličke veľmi peknú a funkčnú unimobunku, kde sú, zdá sa mi, ešte aj otváracie hodiny na servis a opravy elektrospotrebičov, tak sme sa dohodli, že aby mala rodina z čoho zaplatiť účty, strčíme tam Kamila a aby mal aj čo opravovať, donesie všetky rárohy z Unhošte, Tebe sa to tam aspon vyprázdni.
A tou opicou si koho myslela?

Miruš - z tých húb nám šibalo nie preto, že by boli jedovaté, ale bolo ich strašne veľa. Veď to poznáš - keď ich zbieraš, je ich stále málo, ale keď ich máš čistiť, nemáš konca.

Štefko - Ty si pre mňa možno ešte väčší šok ako Gabriela s Palinkom dohromady. Priznám sa, myslela som si, že technický antitalent pokiaľ ide o modernú komunikáciu. Lebo si dlho odolával pokušeniu...
Pokiaľ ide o našu dovolenku, my si ju vyberáme od 04. do 20.08., aby sme tam stihli niečo aj obehnúť. Dúfam, že sa nám nejaká túra podarí, nielen za hubami, ale aj do Tatier.
Pokiaľ ide o folklór, aby som všetko zo svojho umenia a talentu nevyzradila, len časť som ochotná predviesť domácim a vôbec to nemusí byť len v humne, trúfam si vystúpiť aj na amfiteátri. Veď čo sme my Hujerovci horší ako domáci?

Paluško - neboj nič, pride čas, keď aj z Teba bude šéf a potom to tým smradom spočítaš. Zatiaľ buď rád, že máš robotu a že si dostal dovolenku. Neviem, na čo sa síce tešíme, možno budeme sedieť niekde pri peci, v Tatrách totiž napadali hory snehu. Ale keď sa dobre naobliekame, Hujerovci prežijú aj Sibír.

Gabriela - kto Ti hovorí, že Ťa vynechávame? Veď lietadlá ešte lietajú, tak sa nekrenkuj, vybabri s nami a prileťte obidvaja, takúto akciu ste ešte nazažili (veď aj niektorí z nás).

Tak sa všetci majte, nabaľte si teplé bombarďáky, dobrú náladu a ostatné už prinesie život.
Nech žije folklór a Hujerovci!!!
Eviku

9:14 AM  

Zverejnenie komentára

<< Home