streda, mája 10, 2006

Kožky - Perie

Boženka s Jurkom boli na takej okružnej jazde po rodinných príslušníkoch žijúcich v cudzine. Z pochopiteľných dôvodov vynechali Kanadu, ich kroky zamierili do Frakfurtu a Unhošte. Vraj bolo úplne úžasne, v superlatívoch hovorili o Vladuškovej záhrade, veľká pochvala neminula ani zrekonštruované unhošťské podkrovie, no a Kaťulka dokonca pod Boženkiným vedením upiekla griláž (výborný, samozrejme). Vrátili sa v utorok večer moji rodičia. Na Boženkin pokyn som vyšla na balkón pomôcť s taškami. V tom momente ma zachvátila vlna spontánneho smiechu. Pretože z okružnej jazdy sa namiesto mojich rodičov vrátila dvojica tureckých šmelinárov. Aspoň tak vyzeral náš golf. Zadné sedadlá sklopené, kufor na prasknutie plný a v ňom všetko možné aj nemožné. Jurulík nám cez balkón podával igelitky, krabice, kufre a taštičky. Hromadili sa v jedálni nášho príbytku, v hojnom počte zaplavili aj kuchyňu, balkón a pivnicu. Stačilo niekoľko minút a mali sme doma bodrel ako v tanku. A hromadu tašiek so záclonami, plechovými škatuľami (na koláče), sladkosťami, videla som tam aj mixér, maslo, zemiakové cesto, formu na bábovku a starý fotoaparát. Samozrejme, že tieto predmety sa úmerne rozdelia medzi ostatných členov rodiny a podotknúť treba aj to, že časť škatúľ poputuje do Banskej Bystrice Jurkovej sestre Marulke, ktorá vo Frankfurte istý čas bývala. Ale predsa. Opäť raz to boli Kožky - Perie. Boženkine obľúbené označenie. Alebo už spomínaní tureckí šmelinári. Tých používa Palino. Vždy vtedy, keď sa ich štvorčlenná rodinka (ak rátame aj Mišku) vydáva na cestu za rodinou na Slovensko. A tvári sa pritom mimoriadne znechutene. Palinko, samozrejme. Ale čo už môže chudáčik robiť, keď naša rodina miluje tašky a ich presúvanie z domácnosti do domácnosti. Aj babička tým bola povestná. Igelitky a taštičky k nej patrili rovnako ako kocky. A v kufroch rodinných áut sme prevážali aj kusy nábytku, keď si tak spomínam. Ymca veru dostala zabrať. Raz ktosi poznamenal, že keď bude mať naša rodina erb, tašky v ňom nesmú chýbať. Myslím, že je jasné prečo. A ešte záchod. Ale o tom niekedy nabudúce.

P. S. Ešte jedna dôležitá poznámka. Počas víkendového mimoriadne priaznivého postavenia planéty Merkúr došlo vo Frankfurte k drobnej dopravnej nehode. Jedným z účastníkov bol náš Palinko. Ale našťastie sa nikomu nič nestalo. Len auto utrpelo drobné, ale opraviteľné zranenia. Žeby to s tým Merkúrom nebolo až tak mimoriadne priaznivé? Alebo možno práve preto takýto relatívne šťastný koniec. Každopádne sme si vydýchli...

4 Comments:

Anonymous Anonymný said...

Skusim to po slovensky ,
nebo po nemecky by ste ma tasko
rozumely.
Stym autem to nebola as tak velka
skoda , ale aj tak ma to sere.
Svetal nejsu rosbyte , ale je
tam taky plastik co drsy to sklo.
Ten plastik sa pokasyl, taky plastik by nemal stat vyac nes
5 €. Ale ty kurvy od fiatu predavayu len cele syetlo.
A to ma bude stat aj s'blinkerom
180 €.
A neska my skoro negdo jasdil do auta.Ale on este sabrsdil.
keby ma trafil by som mal tu skodu saplatenu.
Ale neska merkur neni v saturne
a ja som nemal stastie.
Pavol

1:32 PM  
Anonymous Anonymný said...

Palino, tak to nekupuj za tu nehoráznu cenu a kúpime to u nás na šrotišti a ja to priveziem, aj tak sa chystáme ku Vám.
Kaťulka

3:04 PM  
Anonymous Anonymný said...

Palino, je to jasné situácia sa prudko mení nebudemi mi chodit do Nemecka na šrotoviská ale nemci k nám. Ale ak ma pamäť neklame možno sa niečo najde aj na sklade u "Vetešníka" v Unhošti. Predpokladám že moja sestrička Kaťulka už má prehľad čo kde je a teraz je len dôležité aby poznala súčiatky, ich názvy, typy a značky. Prípadne jej pošli kataóg FIATU. Pokiaľ by sa to tam nenašlo pošlem Ti zatiaľ zicherku aby si si to prišpendlil. Pokiaľ sa týka igelitiek tak si spomente, že babka si ich najprv zbierala tak ako niekto známky aby nám ich potom z láskou posunula že to je igelitka z CANADY.Števulík

7:41 PM  
Anonymous Anonymný said...

Števulík, to je trefa, že si konečne začal písať. To si sa doteraz učil na tom počítači? No aj tak je to úspech. Prehľad o tom, čo máme v našej dielni nemám, ale polepším sa, stejne to budem musieť vziať do vlasných rúk a upratať to sama.

9:01 AM  

Zverejnenie komentára

<< Home