nedeľa, januára 04, 2009

Koláče




Myslím, že je ten správny čas spomenúť jeden z vrcholov minuloročných Vianoc. Popri pocite spolupatričnosti, radosti zo spoločne stráveného času a iných duchovných hodnôt to bolo nepochybne množstvo vianočných koláčov. Tradičných 15 druhov sme v roku 2008 výrazným spôsobom prekročili. A nikto spomedzi tipujúcich sa k skutočnému číslu ani zďaleka nepriblížil. Koláčov totiž bolo presne 33 druhov. Do pečenia sa okrem tandemu Boženka - Evička zapojila aj Babulka, Miruška, moja maličkosť, Palinko, no a všetkých nás šokovala Kaťulka. Z cudziny na rodnú hrudu prepravila rovné tri druhy lahodných pochúťok. Posmelená chválou, ktorá sa na jej cukrárske umenie zniesla, navrhla naša Kaťulka, aby sme všetky koláče naložili na jednu tácku a urobili ochutnávku spojenú so súťažou o najchutnejší vianočný koláč. Jej želanie sa splnilo iba čiastočne vo forme esteticky uložených dobrôt na jednej tácke. Ale hodnotenie môžeme urobiť aj dodatočne. Takže, pokojne hlasujte za svojho favorita. Pre lepšiu orientáciu nech vám slúži prehľadný zoznam:
1. kozie bobky
2. krehké makové pečivo
3. chilli tyčinky
4. florentínky
5. babičkine orechové štangličky
6. grilážky
7. gaštanová roláda (známa tiež pod názvom chrenový koláč)
8. tvarohová bábovka
9. čokoládové sušienky
10. orechové sucháre
11. madľové sucháre
12. kaťulkine marokánky
13. slivkové guličky
14. kaťulkine orechové tyčinky
15. šľahačková bábovka
16. medvedkove labky
17. chrumkavé keksíky
18. perníky
19. strúhaný tvarohový koláč
20. zázvorníky
21. bratislavské rožteky makové
22. bratislavské rožteky orechové
23. makovník
24. orechovník
25. medové rezy (na obrázku chýbajú, naplnené boli až dodatočne)
26. medovníčky
27. orechové srdiečka
28. karamelové košíčky
29. viedenská bábovka
30. bábovky od ferrera
31. londýnske paličky
32. mirkine opité gule
33. pištíkove trubičky

15 Comments:

Anonymous Anonymný said...

Draha rodina,
stastlivy,zdravy a hojny novy rok vam vsetkym zo srdca praju vasi Kanadania.
No co sa da povedat k tym kolacom? Som uplne v soku,onemela som udivom.Ale najviac mi chyba vasa spolocnost,tak budem musiet usilovne hladat nejaku dobru prilezitost sa dostavit k vam.
Zatial vas vsetkych srdecne objimam a bozkavam
vasa Gabi
P.S.A kto tu hruzu zakuskov zjedol?Priznajte sa!Mozna nejake este najdem zamrznute,ked by som prisla na cas. G.

11:30 PM  
Anonymous Anonymný said...

no ti si ale sabudla se pan ferrero
este mal tich 10 druh chocoladi ... :-)

12:47 PM  
Blogger gabuska said...

Palinko, 10 druhov čokolády od pána Ferrera tvorí samostatnú kategóriu. Rodina môže hlasovať a ty podľa výsledkov od pána Ferrera zabezpečíš na najbližšiu párty najobľúbenejšie druhy:-)

5:23 PM  
Anonymous Anonymný said...

jak si nato dosla ce som to napisal ja :-)

9:10 AM  
Blogger gabuska said...

Musela som dlho premýšľať, ale ako vidím, moja ženská intuícia ma opäť nesklamala:-)

6:02 PM  
Anonymous Anonymný said...

Draha rodina,
chinook sa nam nedostavil,stale mrzneme jedna radost.A tak sa mi mysel toci okolo tych kolacov.Nikto neodpoveda,kto ich vsetky zjedol.Ze by ich Stefan zase niekde poschovaval?Chudiatko nase hladne,len nezabudni kam si ich dal.Aby nesplesniveli(tie kolace).Vsetkych vas ale hlavne Stefana zdravi a bozkava MT z Kanady.

4:40 AM  
Anonymous Anonymný said...

Bože, MT z Kanady, Ty si nevidela tie naše dospievajúce deti?! To čo zostalo sme podelili pre každú rodinu. Ja za nás možem povedat, že to nevydržalo ani týždeň a už som zase mohla piecť.Boženka mi dala nenaplnené medové rezy, urobila som plnku a výsledok ? zožrali koláč hneď, tak bol vynikajúci. už som vyhlásila dietu, ale len pre Kamila a mňa.
Mám pripomienku k pánu Ferrero, já som nestihla tých 10 druhov ani degustovať, čo budeme s tým robiť ?
Vaša Kaťulka

9:41 AM  
Anonymous Anonymný said...

no asi musim este ras nieco ukradn... ne organisovat :-)
nebojte sa , pan ferrero je veklosrcnie a vie ce mam velku a hladnu rodinu ...

12:05 PM  
Blogger gabuska said...

Palinko, ja som vedela, že na teba sa dá spoľahnúť:-)
A MTzK, nič sa neboj, koláčiky sme usilovne papkali a zvyšok sa rozdelil a dopapkal medzi sviatkami, ale ktovie, možno má Števko nejakú tajnú skrýšu...

1:22 PM  
Anonymous Anonymný said...

Cau banda.
S hlasovanim to bude velmi tazke.
Kazdy zakusok bol vynikajuci.Zalezi
len na tom kedy a k comu alebo po com sa jedol.Mne chutili vsetky
pocheraje a preto hlasujem za pekarky a pekara.Hlavne si cenim ich trpezlivost.U Palina odvahu.Akurat si myslim ze pri tej rozmanitosti by sa mohlo usetrit
na mnozstve.Este dnes mam zalepeny
jeden vychod mukou a cukrom.Dufam ze do buduceho zrazu budem prechodny.
Ddk.

9:40 PM  
Anonymous Anonymný said...

Milí moji, dieťatko mi hajušká, tak môžem konečne aj ja niečo napísať.
Najprv sme mali čosi s počítačom, potom si Romi kúpil nový, ale ho musel najprv vyskúšať sám, potom sa pri ňom učil na zajtrajšiu skúšku, lebo nejaké veci má uložené v počítači, no a teraz môžem pri ňom sedieť aj ja. Tí, čo majú zapnutý skype a snažia sa so mnou komunikovať, vedia, koľkokrát ma Romi od počítača vystrnadí.

No, ale teraz k tým sviatkom a koláčom.
Bolo vynikajúco, ale podám sťažnosť na najvyššie miesta, že nám čo rok, to krátia všetky sviatky.
Tieto boli mimoriadne krátke. Nezdá sa Vám?
Bolo vynikajúco, spločnosť úžasná, program vynikajúci.
Na túto tému končím,aby som sa nerozplynula.

Koláče sa nám tiež vydarili, šokovala ma Kťulka, lebo aj keď viem, že vo veľkom vypeká, už mám od nej zopár výborných receptov, toto som nečakala!
Bóži, Babul, Palino,ale aj Jurulík so svojou roládou, je mi ľúto, o Vás som bola presvedčená, že svoju úlohu zvládnete na jednotku, takže ste ma nešokovali, len utvrdili v tom, že ste hviezdy.
Ale aby som nezabudla ešte na jeden šok, Miui sa zablýskala svojimi opitámi guľami!

Ťažko sa vyberá najlepší koláč,ale aj najlepší pekár, lebo aj tí ostatní, ktorí boli v zálohe, mali svoj podiel na ich výrobe ( rozbíjanie orechov, mletie maku, ...).

Zisťujem, že je už veľa hodín, zima ako v ruskom filme, naši bratia to s tou pomstou myslia vážne, navyše každú chvíľu by mohli dotlačiť noviny, tak radšej odpálim pekne do teplučkej postieľky.

Všetkých bozkáva a za prekrásne strávené spoločné chvíle ďakuje
žabička Evička (a verím, že aj moji chlapci, aj keď písať sa im veľmi nechce).

Zime zdar a tej ruskej zvlášť!!!

1:28 AM  
Anonymous Anonymný said...

Ahojte rodinka,
tak i ja som sa konecne dostal k napisaniu svojich poznatkov i ked ako stale ako posledný. Nuz ako viete po Liptovskom Jane sme zabludili na Teplicku kde sme boli do 5.1. V utorok sme sa trochu pripravili na novorocny pracovny napor a od piatka som pre zmenu zalahol do postielky s anginou, teplotou a stratou hlasu. Dohodnute skolenia som vyskrtal resp. nieco zasuplovala Babula a ja sa liecim - cize pisem lebo mam cas. Sestricke z Kanady dakujem za pozdrav a netreba sa bat lebo z velkym smutkom prichadzam zo spravou a vlastnym zistenim ze s vekom prichadza aj k scvrknutiu velkosti zaludka. Oci tie by este mohli ale telo uz nevladze a tak som smutne a z velkou nostalgiou na skovavacku kolacou len spominal ale nerealizoval. I ked priznam ze predsa len hrozilo ze sa cosi pokazi okrem mojho zaludka od tolkych dobrot a to Jurulikova rolada. Priznam ze som ju trosicka zasil aby sa mi z nej trochu uslo a ako obycajne nevedel som kam. Ale kvalita je kvalita a tak vydrzala a po 6.1.09 sa znenazdajky objavila a v pohode bola mnou skonzumovana. Nik uz nechcel a pritom este nechodila. Suhlasim z vacsinou ze dat prvenstvo niektoremu z kolacou by bolo neferova i ked urcite kazdy ma svojich favoritov. OOOOOch booze tie orechove stanglicky tu by som sa trosku priklonil ku Katulkinim lebo moje zubky ich lahsie zvladli nuz a potom tie Londynske stangličky spievali spolu s makohovnikom orechovnikom a roztekami jak oda na radost. Pan Ferero je v skutku pan a tam nie je co spekulovat len som akosi nesikovny a gulicky sa rozutekali nejakym inym smerom len nie ku mne. Asi uz nie som dost rychli. Vsetky babovecky boli skvostné len bolo malo dni kedy boli ranajky. Priznam že aj tie nove mali svoje caro i ked neviem ako sa volali - boli to take placicky z jednej strany obliate cokoladou. Juj aby uz boli zase vianoce. Viem ze sa vsak urcite stretneme skor a mlsne jazycky si zase uziju. Bratku ty sa neboj ono to povoli len to treba prehnat nejakym tym udenym a ostrym chrenom. I ked si pametam ze otec vravieval ze od mleka rit bleka a od mucneho sa od zadku prasi. No ale je to vzdy lepsie ako by tam mala byt pavucina od toho ze nie je co jest. Zdravi vsetkych a tesim sa na skore stretnutie Vas Stevulik.

4:31 PM  
Anonymous Anonymný said...

Nikdo neni doma tak si take napisu.Vsicni pisi jen ze kolace a veskere sladkosti byli vyborne (take ze byli), ale take ostatni potraviny a tekutiny nebyli na vyhozeni a mne chutnalo vse. Pribrala jsem 2 kila a ted jen narikam pri zapnuti kalhot.Zato nas pan Ferrero hubne a uz vleze do obleku co mnel pred vykrmovacim obdobym . Ja nebudu hlasovat pro zadny druh pokrmu, nakonec se nekdo urazi a nedostanu priste NIC. Kazdy kdo se pricinil o dobre papani , piti a dobrou naladu dostane pochvaleni .Ale chtela bych podekovat Babulke za velmi dobrou organizaci a hlavne trpelivost. Tesim se na vas doufam ze tam na vychode nezmrznete. sl. V.

7:07 PM  
Anonymous Anonymný said...

Draha rodina,
tak aby ste vedeli,chinook je tu, vsetko sa roztapa,sneh je ako kasa
a poriadne vysoka.Zase same auto nehody alebo zapadnutia do tej kase.Aj mne sa to stalo hned tu pri dome,dvaja susedi Arabi ma kopali von.Kiez by som tu mala nejake tie pocheraje,odvdacila by som sa.A nerobte na to ziadne poznamky,aby sme nemali nejaky medzinarodny pruser.
Ta nasa Veruska je velmi diplomaticka a rada citam jej komentare.Verus,musis sa castejsie ozvat.Bozkava vsetkych M.t.z Kanady

9:26 PM  
Anonymous Anonymný said...

P.S.
A zalozte uz ten obrazok s kolacmi,pohladom na ne velmi trpim!!
M.t z K.

9:34 PM  

Zverejnenie komentára

<< Home