štvrtok, februára 15, 2007

Preč s rodinnou harmóniou, časť druhá

Aby ste nepovedali, že nedodržím slovo, prichádzam s ďalším zaručeným receptom na osvieženie všedných dní. Spojený je s výmenou okien vo viac ako dvoch izbách (z vlastnej skúsenosti odporúčam izby štyri) a s maľovaním. Záleží mi na vašom životnom šťastí, preto vám radím, držte sa postupu! Veľmi vhodné, ba priam žiaduce je hneď na úvod dať na radu sporovlivého kamaráta a bez vedomia manželky zvoliť ním odporúčanú firmu. Tromf je jasný – sú najlacnejší. A ďalej, musia požadovať zálohu. Prvú, drobnučkú, im zaplaťte pri podpise zmluvy (no, keď privriete všetky oči, tak môžete ten zdrap papiera takto nadnesene nazvať), ešte v lete sa s pánmi dohodnite na jesennom termíne realizácie okennej výmeny (áno, tušíte správne, opäť timing), vybavte si úver v banke a potvrďte objednávku. Október je tu, lenže s ním aj zistenie manželky, že napriek dohode ste neobjednali to, čo ste mali (a samozrejme ste ju presviedčali, že ste objednali to, na čom ste sa dohodli). Takže preobjednávajte. Prichádza zaplatenie zálohy väčšej. Platobnú operáciu vykonajte bez váhania. November sa prehupne do druhej polovice a vy na víkend zvolajte brigádu. Všetky štyri izby presťahujte do banánových škatúľ a čakajte na oknárov. Majú prísť v pondelok alebo v utorok. V utorok vám povedia, že prídu vo štvrtok alebo piatok. Z piatka je pondelok, z pondelka streda, zo stredy utorok a z utorka piatok. A nie, ani v piatok neprídu. Slovo okno v domácnosti definitívne funguje ako rozbuška. Na Mikuláša ešte poznamenajte, že určite budete aj maľovať a máte o prudkú výmenu názorov postarané. Nevydýchnete si ani na pracovisku, pretože keď vám uprostred porady zazvoní telefón, kolega uštipačne poznamená, že či to volajú oknári a vy si beriete dovolenku. Príde aj na telefonát s majiteľom firmy na tému odstúpenia od zmluvy. Tu odporúčam odovzdať mobil manželke so slovami, že veď vy by ste aj počkali a chápete, že pred sviatkami je veľa práce, ale že to tie vaše ženy (je vhodné mať aj dve dcéry). Manželka na pána majiteľa apeluje slovami, že či by jeho žena bola nadšená z bytu v škatuliach týždeň pred Vianocami, ale nakoniec sa nechá ukecať rečami o tom, že je všetko pripravené a v pondelok bude všetko tip top. Tip top samozrejme nebude nič. Ale aspoň okná vymenenia. V troch izbách. Tie štvrté ako na potvoru sfúkne z auta vietor. V utorok razantne oznámte majiteľovi, že ho do konca roka nechcete vidieť a v stredu môžete začať upratovať. Nie, maľovať už nebudete, 20. decembra by to nebolo najvhodnejšie...

P. S. Už máme vymenené všetky okná a máme aj žalúzie. Keby ste chceli kontakt, tak kontaktujte Jurulíka.

5 Comments:

Anonymous Anonymný said...

Zase som nieco posral.Poslal som
komentar a nic.Ako som sa docital
tak kupovanie bonov bola organizacna malickost oprati vymene
okien.Nema ta firma nahodou aj
zahranicnu cinnost.Vierka by chcela
vymenit dlazdicky v kupelni a v kuchyni.Keby to do vianoc stihli
mozno aj na chodbe.Takze Jurku
posli adresu. ddk.

7:41 PM  
Anonymous Anonymný said...

Vladuško, ako vidím, príliš dobre vám s Vierkou je:-) Jurulík inak má odvahu, pretože každému, kto má v pláne prerábku okien tvrdí, že pozná skvelú firmu... Gabuska

4:47 PM  
Anonymous Anonymný said...

Cau rodina Hujer, co nepisete?
Vladko, to ta lutujem, ja by som sa do toho nepustala, ved to mate pekne, radsej si zaplatte letenku do teplych krajin. Ja som uz tiez rezignovala, uz nic nebudem robit novee. Dokoncime co mame a zbytok penazi radsej precestujem. Ten barak furt zere prachy a uz ma to serie, lebo ked vidim, kolko este do toho mozeme vrazit, tak mam z roho nove vyrazky. Proto som zavelila STOP a Brenkovi som zakazala vymyslat nove ko....ny .
Vasa Katulka

9:55 AM  
Anonymous Anonymný said...

Drahe sestricky,
este ze mate niekoho na koho sa mozete hnevat,ze zbabral veci.Ja mozem vinit len samu seba ked sa nieco po****.Musite uznat,ze ten manzel je predsa na nieco dobry.Niekedy by sa mi zislo dobre muzovy vynadat.Hned by som sa citila lepsie!
Tak hlavu hore a opatrujte rodinnu harmoniu. M.t z Kanady

5:19 PM  
Anonymous Anonymný said...

Ahoj rodinka. Vidim ze rychlost vymeny okien u Jurulika Vas ocarila. Predpokladam ze ani nie tak kvoli rychlosti ako tej rodinnej pohody a dusevnej vyrovnanosti. Tak ako spravne poznamenala sestricka z Canady co by dala zato keby mala komu vynadat. Takze mile damy ako vidite co my muzi vsetko pre Vasu krasu zdravie a pohodu nespravime.Sme ochotny podstupit vsetky tie peripetie urazky a nevdak len aby sme Vam nasim drahym zenickam dopriali dusevnu vyrovnanost. Takze v najbilzsom obdobi zacnem pre dusevnu vyrovnanost mojej krasnej asi aj ja s vymenou okien. Neviem ci si pracu nerozdelim na casove useky aby draha bola dlho vyrovnana a spokojna. Vas Stevulik

7:27 PM  

Zverejnenie komentára

<< Home