pondelok, februára 12, 2007

Ako sme horeli


Kým sa dostaneme k sľúbenej rade o tom, ako vymieňať okná, tak jedna zábavná vsuvka o tom, ako sme horeli. Stalo sa to včera, keď sa Boženka s Jurulíkom vybrali na cintorín a potom ako bonus do nákupného centra. Pri obzeraní bytových doplnkov ich vyrušil telefonát našej susedy Martiny. S obavou v hlase Boženke oznámila, že z nášho bytu ide strašný smrad, ako keby v ňom niečo horelo. K tomuto zisteniu dospeli susedia po niekoľkých zisťujúcich telefonátoch na tému kto čo varí. Doplnky nedoplnky, moji drahí rodičia v momente zabudli na nákupy, vyšprintovali k autu a rútili sa obrovskou rýchlosťou domov. Že sa suseda nemýlila, o tom sa presvedčili vo chvíli, keď sa priblížili k bráne. Smrad spáleniny sa ešte znásobil, keď otvorili vchodové dvere. A v kuchyni sa kuracie mäsko zmenilo na uhlie. Kto by čakal, že hrniec, v ktorom sa táto premena udiala skončí v koši, ten sa hlboko mýlil. Jurulík Boženke stroho vysvetlil, že hrniec je v poriadku, že tú spáleninu vybrúsi a bude ako nový. Aspoň ten zdroj smradu zaniesol do pivnice. Keď som prišla z mesta domov, boli už všetky okná v byte otvorené. Celý večer sme s Boženkou sedeli zakrútené v dekách a snažili si nahovoriť, že smrad už vyprchal. Nevyprchal a dokonca zaliezol ešte hlbšie, pretože keď som v robote vybrala z tašky žemľu, ovalil ma pach spáleniny a ani s chuťou som si nebola dvakrát istá. Boženka tvrdí, že podobné pocity mala pri obednom rezni a Jurulík sa dušuje, že ani jeho rohlík nebol v poriadku. Teraz opäť vetráme a je to lepšie. Už necítiť spáleninu. Po celom byte máme porozkladané plechy s octom.

3 Comments:

Anonymous Anonymný said...

Neviem ci sa smiat ci lutovať. Smiech preto ze uz nie som sam ktoreho postihla takato tragedia a lutost preto ze viem co to obnasa. Malinky rozdiel bol len v tom ze mne zhorela ci lepsie povedane zuholnatela baranina. Ten smrad mam este i dnes niekde hlboko v podvedomi a je mi z neho na zvracanie. Povodne som tiez v ramci setrnosti chcel pekac vycistit a usetrit v rodinnom rozpocte, ale to bolo nad ludske sily a hlavne rozum. Putoval pekne krasne do kontajnera. Smetiari sice dva tyzden otalali s odvozom, mozno ze sa domnievali ze je tam skladovana nejaka mrtvola ale potom to zmizlo. No smrad z bytu asi tak po 6 mesiacoch. Caste pranie zaclon a osobnej bielizne ako tak pomahalo ale ak sa dobre pametam tak trochu zmeny prinieslo hlavne vymalovanie celeho bytu (nie ze by som chcel provokovat).V pripade Svagerkovcov snad pomoze aj vytopenie bytu hornym susedom. Takze zatial ahojte Stevulik

10:25 PM  
Anonymous Anonymný said...

Ja sa tiež musím uspievať popod fúzy, lebo mne sa to tiež stalo, tuším to možeme zaradiť medzi najoblúbenejšie rodinné činnosti.
Moj hrniec mi Kamilko zakázal vyhodiť, že ho vyčistí, dal ho na dvor a po ročnom pobyte vonku som ho predsa do toho kontajnera vyrútila. Bohužial Kamila nie, ten ssa tam nevošiel. jJ som v byte pozapaľovala tie voňave(smradľavé) tyčinky, kamrátky mali u mňa dovolené fajčiť a ten spálený smrad sme odstránili. Vaša Kaťulka

1:30 PM  
Anonymous Anonymný said...

Ahojte rodinka
Moja kamarátka Alenka keď ešte bývala doma tak tiež horeli bo mladší brat ráno vstal skôr a hral sa s autíčkom a vbehlo mu pod gauč tak aby lepsie naň videl zapálil si sviečku a šiel kukať pod gauč kde to autíčko je, gauč začal horieť a tak zobudil lenku s alenkou hrnčekovou metódou sa snažili zahasiť nakoniec zobudili i rodičov, vrajotec pri tom ako hasil stihol malého biť.

A druhú skúsenosť s ohňom mi vravela babka že janulko ked bol mlady fajčil v izbe, zaspal a prebudil ho až dym tak umelohmotnou mydelničkou sa pokúšal zahasiť no nešlo potom Hanka volala požiarnikom že horia a ke%dže požiarnici sú rovno oproti mysleli si že si z nich robí srandu a tak musela volať ešte raz. Babka vravela že vďaka hasičom mali vytopený celý dom.
Vaša Miruška

10:05 AM  

Zverejnenie komentára

<< Home