piatok, mája 21, 2010

Melónový obed


Naša veľkonočná Hujer tour sa pomaličky, ale isto chýli ku koncu. Nesmúťte, neplačte, už o pár týždňov ju vystrieda rovnako zábavné a podnetné rodinné podujatie. Kým sa tak stane, ešte pár viet o Veľkonočnom pondelku. Tento rok bol spojený s narodeninami prostrednej žabičky, ktorá nás pri tejto slávnostnej príležitosti pozvala na obed. Oka nezažmúrila, celú noc vyvárala, aby početná rodina nehladovala a v pondelok nás veľkolepo pohostila. Melónom. Vysvetlenie pre tých, ktorí nepoznajú rodinnú históriu. Keď bola babička v Kanade, striedali sa súrodenci a obyvatelia 29. augusta vo varení. A keďže Kaťulke sa veľmi nechcelo, nakŕmila rodinu tak, že kúpila niekoľko melónov. Tentokrát sme obišli lepšie, lebo v melóne boli napichané rôzne dobrotky. A keďže Kaťulka od melónových čias získala potrebnú kuchársku a kulinársku zručnosť, nebol melón to jediné, čo sme v pondelok jedli. Bola aj polievočka, mäsko a rôzne prílohy. Nechýbal dezert. Kokosový. A mali sme aj orgazmus. Aby ste pohoršene, prípadne závistlivo nekrútili hlavami, bol to koláč. A ešte Kaťulka dostala tortu. Orechovú s jahodami. No a konečne sa uzavrel dlhoročný spor o to, kedy sa naša kuchárka narodila. Sama Kaťulka stanovila tento čas na 12.25 hod. Vie to preto, lebo pri príprave slávnostného obeda jej práve v tejto chvíli vypadol z ruky nôž. ,,Tak som si povedala, už som vonku. Tak to cítim," komentovala okamih svojho zrodenia. Aby sa v budúcnosti, aspoň pokiaľ ide o deti s najkrajšími hlavičkami, podobné spory neopakovali, vypracovala som nasledovný prehľad.

David 02:50 /štvrtok/, Mirka 01:15 /štvrtok/, Babulka 15:30 /pracovná sobota/, Gabika 17:00 /piatok/, Palino 17:30 /pondelok/, Romuško 20:00 /streda/, Maťko 20:30 /štvrtok/, Tomáško 13:00 /pondelok/. Všetky deti sa narodili v nemocnici.

A etše zopár výrokov, ktoré nesmú ostať bez povšimnutia:

,,Keď bude mať Tomáš 18 rokov, zabijem vola," chystá sa osláviť synove jubileum Kaťulka. ,,A budeš vdova?" pýta sa jej istý člen rodiny.

,,Keď sa najeme, začne sa boj o miesta na spanie," hodnotí Kaťulka situáciu. ,,Lebo Eva ma včera zobudila, že posuň sa. Ale nech mi vysvetlí, ako sa tam máme na tú úzku posteľ vmestiť dve a pol !" rozhorčene dodáva.

,,To je koláč, čo sa volá orgazmus," predstavuje svoj najnovší výtvor Boženka. ,,Tak mi dajte celú tácku," vyhŕkne z Vierky.

,,Kaťulka, ty tým nožom niekoho zapichneš," hovorí Štefanova Katka. ,,Chcela som Luboša, ale Babulka na mňa škaredo pozrela." ,,To by som ja na teba škaredo pozrela. Musí nám dokončiť záhradu," uzatvára Štefanova Katka debatu.

,,Kamil, ty máš vaky nie pod očami, ale nad očami. Ti prepadávajú cez mihalnice," hodnotí Kaťulka zovňajšok svojho manžela.

4 Comments:

Anonymous Anonymný said...

Halo.
Tak zase mam ja zacat?Gabika si dava zalezat a vsetci sa robia ze maju vela prace a nemozu pisat.
Gabika dovolim si malu opravu.
O melonoch a Katkinom obede musis
posat v jednotnom cisle.Ona kupila jeden cislom 1 melom pre povodne piatich ale ked sme tak chutne jedli tak neodolala a dala si snami.Ale inac je Katka dobra dusa
a da ti aj posledne.Len na melonoch setrila.Tehda.Tak som to zacal a dufam ze budete pokracovat.
Ddk.

4:47 PM  
Anonymous Anonymný said...

Cauky rodinka,ozaj malo pisete. Vladuskove slova ste si nezobrali k srdcu.Musite ale uznat, ze ten napad z melonom bol super. Už sa tesim na leto, zase Vam nieco uvarim.
Skusim na Vas vikingsku kuchynu, Tomas dostal za ulohu zohnat nejake recepty.Vsetkych pozdravujeme a piste,piste. Vasa Katulka

5:55 PM  
Blogger gabuska said...

Vidim Katulka, ze s jedlom rastie chut, len tak dalej :-) Len sa trosku obavam, ci to nahodou nebude tak, ze nam rozdas kazdemu kus suroveho masa s nejakym vtipnym dovetkom :-)

9:40 AM  
Anonymous Anonymný said...

Ahoj vsetci, konecne sa mozem aj ja vyjadrit.
Sviatky boli vynikajuce, aj jedlo a pohoda pri nom. Som velmi stastna, ze mam taku kreativnu familiu.
Osobne si myslim, ze Katulka by mala vo svojej tvorivosti dvihat latku vyssie od jednej akcie po dalsiu a verim tomu, ze tak bude aj na Hujerfeste.
Gabika sa myli, ked si mysli, ze nam naserviruje surove maso. Tipujem, ze to dotiahne az tak daleko, ze zapoji svojich chlapov do akcie, ti nam vyrobia nejake papeky na sposob vikingskych, rano nam ich Katulka rozda, vysle nas na lov a ked sa vratime po 14 dnoch, mozno si aj zajeme. Ona sa pojde zatial pri otvorenom okne pekne poprechadzat, aby si uzila tatransky cerstvy vzduch.

Neviem ako Vy, ale ja sa pre kazdy pripad vyberiem na potulky po Trnavke, tulavych maciek je tu dost, tak si precvicim lov vo vysokej trave, aby som v Teplicke nebola zaskocena.
No a keby nieco, istia to lesne plody, v najhorsom pripade medved.

ZabaE.

4:37 PM  

Zverejnenie komentára

<< Home