nedeľa, marca 14, 2010

Veľká noc

Veľké veci sa už o pár dní budú v našej malej rodinke diať. Po niekoľkoročnom sľubovaní domov zavíta Miruškina teta z Kanady. Minulú nedeľu sme sa preto zišli, aby sme, okrem iného, naplánovali priebeh tejto vzácnej návštevy. Aspoň do Veľkej noci. Cestu na letisko absolvuje Števulík alebo Jurulík, podľa aktuálneho pracovného zaťaženia oboch menovaných. Cez víkend sa bratislavská súrodenecko-švagrovská vetva zíde na skromnom posedení, miesto zatiaľ nie je určené. No a počas sviatkov postupne vystriedame jednotlivé domácnosti. V piatok varí Evike niečo pôstne a chutné, v sobotu Števulík niečo kalorické a chutné, v nedeľu Boženka pripravuje obed slávnostný a v pondelok Kaťulka na Trnávke narodeninový. Pri tejto príležitosti môžeme opäť rozvíriť diskusiu na tému ,,Kedy presne prišla Kaťulka na svet." Polievanie a šibanie sme tento rok zrušili. K obedu pripravovanému Boženkou by som ešte skromne dodala, že to bude tá najlepšia príležitosť na gratulácie mojej maličkosti k významnému životnému jubileu. Tentokrát s vecnými darmi. Pre tých, ktorí minulú nedeľu chýbali, môžu byť aj dary kvetinové. V každom prípade doterajší negratulanti prepásli možnosť výborne sa napapkať a hneď dvakrát si zaspievať rodinnú hymnu. Bolo to veľmi príjemné popoludnie a ja vám všetkým ešte raz veľmi pekne ďakujem, špeciálne Miruške za fantastickú (chuťovo aj vzhľadovo) tortičku. Opäť zaznelo aj pár pamätných výrokov, ale keďže som si ich zabudla poznačiť, moja krátkodobá pamäť na ne zabudla. Preto prichádzam aspoň s malou náplasťou v podobe výrokov z predošlej žúrky u Pištíka a Kataríny.

,,Aká som bola štíhla na tej fotke a to som o pár týždňov išla rodiť," nostalgicky zhodnotila svoju tehotenskú figúru Evička. Výpočtami sme však zistili, že na fotke bola tehotná približne dva mesiace.
,,S radikálnym krídlom si rýchlo spravíme poriadok," vraví Romuško pri debate o neposlušných členoch rodiny. ,,S radikálnym krídlom asi ťažko," nedá sa Riško. ,,No, keď má niekto vysoký krvný tlak a prefajčené pľúca, to bude ľahká práca," uzatvára Romuško.
,,Nemáme biely cukor?" zisťuje Jurulík pri sladení kávy. ,,Hnedý je zdravší," odpovedá Babulka. ,,Sto rokov ste jedli biely cukor a nič vám nie je a zrazu špekulujete," pajedí sa Riško. ,,A z čoho máš vysoký tlak?" neodpustí si Romuško.
,,Tá pečeň s ananásom bola výborná," hodnotí Evička obedové predjedlo. ,,Veď to bolo jablko," rozhorčene upresňuje Pištík. ,,A mne to chutilo ako broskyňa," čuduje sa Miruška."
,,Lyžičku si odlož," vraví ktosi. ,,Nie že budeš hrať vypich očko," hovorí s obavou v hlase Jurulík. ,,S lyžičkou môžš hrať akurát tak vylup očko," uzatvára Riško.
,,Čo som ja? Mama je z Bratislavy, otec z banskej Bystrice, najskôr sme žili v Košiciach a teraz som v Bratislave," ozrejmuje Štefanova Katka pri debate o geografickom pôvode jednotlivých členov rodiny. ,,No, z toho ťa musí aj drbnúť," hodnotí s láskou manžel Pištík.
,,Romuško, pozri, čo by si sa mal od Martinka naučiť," upriamuje pozornosť svojho syna na synovca Martinka utierajúceho riady. ,,Tam nedovidím," nekompromisne marí jej nádeje Romuško. ,,Ženy pozerajte, o čo prichádzate," so smútkom v hlase odkazuje potenciálnym láskam Maťko."
A pre úplnosť si môžete pozrieť aj fotodokumentáciu z tejto udalosti.

6 Comments:

Anonymous Anonymný said...

Halo banda.
Len tak bokom.Vo vasom perfektnom plane ste zabudli na minutu ticha
pri prilezitosti 40 rocneho jubilea.To mame spolu z Vierkou.

Ddk.

5:15 PM  
Blogger gabuska said...

Vladuško, vieš, že my sme veľmi felxibilní. Takže bude aj minúta ticha. Trošku sa obávam, či naša rodina zvládne také dlhé mlčanie, ale snáď sa pri takej veľkej príležitosti nenecháme zahanbiť. Akurát musíte upresniť, či budeme ticho v deň vášho cirkevného alebo civilného sobáša. No a do plánu sa dopĺňa aj návšteva 29. augusta. Pravdepodobne na sobotu.

10:53 PM  
Anonymous Anonymný said...

Čauky rodinka, tak som z toho nejaká zmetená(ako vždy).
Poprvé - žiadna šibačka sa neruší !
(musíme si užiť Evičkinu veľkú vaňu)
Podruhé .
Čože !!! Já mám variť obed na moje narodeniny ???.(verím, že to je nejaký preklep) Chlapci pojdu po šibačkách,donesú nejaké vajíčka, urobím z nich tlačenku,kúpim chleba, niektorým aj melón a obed je zaistený.
Keď to neklapne, tak verím,že niečo zostane z predošlých obžerstiev. Já plánujem, že od 12,30 hod, kedy som prišla na svet budem v opojení - tak soráč na varenie nebude času. Vaša Kaťulka

1:43 PM  
Blogger gabuska said...

Kaťulka, úprimne, čas tvojho narodenia sa nám, aj napriek obrovskému úsiliu, ešte nepodaril ustáliť. Takže opojenie áno, ale jeho presný čas budeš musieť skonzultovať minimálne s Evičkou. A ak to bolo po dovarení sviečkovej, tak to dovtedy niečo chutné určite stihneš ukuchtiť.

3:47 PM  
Anonymous Anonymný said...

Dakujem za krasny clanok a fotografie!!!
Hoci sa na vsetkych ohromne tesim,lietaju mi v bruchu motyle, zvysil sa mi krvny tlak a chytaju sa ma obcasne zachvaty z cestovania.Len nasa mama bola taka odvazna,ze isla vsade a vzdy, ziadne problemy.Spominate si: povedala,ze to cestovanie nic neni,len si zapamataj do ktorej gate ides.
Katulka,sibacka sa odklada,uz som stara,este pride k urazu a to mi iste nezelas.
Tak cauko,zachvilu sa uvidime.
Vsetkych bozkava M.t z Kanady

7:48 PM  
Anonymous Anonymný said...

Milí moji, konečne sa môžem pridať aj ja.
Aby som trošku pomohla mojej chromej dvjičke, spravila som amlý prieskum trhu a zistila som, že v obchodnej sieti BILLA predávajú melóny, takže na ša Kaťulka môže variť svoje oblúbené menu. Má to ale jeden háčik. Predávajú len malé výseky melónov, ktoré sú ale cenovo priblížiteľné cenám spred cca 25 rokov. Jeden výsek melóna stojí toľko, čo pred 25 rokmi osem melónov, teda 1 celý melón na osobu. Tak neviem, či teraz nedostaneme 1 výsek na každých 8 ľudí. To by sme sa mohli aj prežrať.

Teraz niečo k programu. Mala som zabezpečiť návštevu v mojom (Štefkovom, Katkinom a čiastočne a Bóžikinom)rodnom dome. Dohodli sme sa s Magdou Flakovou, už sa veľmi teší, že ju prepadneme okolo 11. hod.(spravíme jej budíček, lebo práve vtedy vstáva). Jediným problémom bude obed u Števulíka, musel by spraviť obedovečeru. No, ale ako poznám našu mládež, tak by sme sa stejne nevykydali pred 11.
Minulý rok zažila Magda šok v podobe Ivana Slobodu, ktorý si tiež chcel pozrieť svoje bydlisko z čias mladosti. Našťastie bola s ním Dáša, tak bola návšteva pomerne skoro identifikovaná.
V dome sa všetko zmenilo, už tam skoro nikto z našich známych nebýva.
Dúfam, že sa nič nezmení a budeme sa tešiť z návštevy. Magda so Stanom sú už starí rodičia, tak bude dosť tém na omieľanie.

Vladuš, nemaj boj, bude aj ohňostroj.

Evike

12:19 PM  

Zverejnenie komentára

<< Home