piatok, decembra 21, 2007

Vianoce v Unhošti

,,O týždeň budú vraj Vianoce," pospevuje si moje zlatko v trošku pozmenej podobe melódiu z reklamy istého mobilného operátora. Neviem, či sa Vianoc nevie dočkať, ale jeho pohmkávanie trvá už minimálne tri týždne. Táto predpríprava mu však nie je nič platná, lebo darčeky kupuje na poslednú chvíľu. Dokonca si zobral dovolenku. Predpokladám, že ho opäť niekto z mojich známych stretne v meste so zúfalstvom v tvári, ako blúdi po obchodoch bez jasnej darčekovej vízie. Tá moja už je v podstate uzavretá a naplnená, tak len dobaliť a potom nezabudnúť v skrini. Lebo z Unhošte to rozhodne nemáme na skok. V tomto malebnom kráľovskom mestečku vianocujeme prvýkrát.
Dozvedela som sa, že jedálniček už máme hotový. Pre tých, ktorí ešte váhajú, či sa im Vianoce v Česku oplatia, maličké lákadlo. V sobotu guláš, v nedeľu čínske medailónky, štedrá večera je jasná, to je klasika, utorok zbytky a v stredu arabské kura. Možno sa hecnem a jeden po druhom zavesím recepty na blog o varení. Ešte pred tým asi opíšem moje pekárske peripetie. Lebo hoci som ešte nezačala piecť, už teraz odhadujem, že to bude jedna veľká katastrofa. Krabice mám pripravené asi štyri, tak držte palce, nech ich mám čím naplniť. A keby nie, Božka s Evike to istotne podchytia. Evike dokonca ide spolu s Vladuškom do Unhošte už dnes, asi bude fungovať ako odborný dozor, aby sme mali všetkého dostatok. A zvyšok vyráža v sobotu ráno (ide aj zlatko) s jasným azimutom. Na Barandov a pokiaľ možno, bez použitia skratiek.
Čo dodať. Hoci opäť bez Pištíkovcov (snáď o rok sa pridajú), veľmi sa teším. Na všetkých. Aj keď, neberte to osobne, ale najviac sa teším na ježiška...

4 Comments:

Anonymous Anonymný said...

Ahojky rodinka
Už sa na Vás veľmi teškám moja maličkosť sa dnes presúva do Bratislavy plánovaný príchod 17:35, a v sobotu v autíčku s Romčom a Riškom putujeme do Unhošťa. Ja už mám darčeky dávno pokúpené i pobalené. Tak zajtra pá, s rodičmi už dnes.
Vaša Miruška

1:22 PM  
Anonymous Anonymný said...

Tak a už je po vianociach. Strašne rýchlo to ubehlo. Som rada, že ste prišli. Silvester sme mali celkom kľudný, len ja som sa ani nedočkla príchodu nového roku. Nebolo mi dobre, nejaká viróza, na druhý deň to mal Tomáš a na ďalší Kamil.
Dúfam, že sme si to už vybrali na celý rok. Vaša Kaťulka

9:46 AM  
Anonymous Anonymný said...

Uz sa moze pisat o Vianociach bez
hlavneho clanku?Alebo sa Katulka nemohla dockat aby nam zdelila
spravu o tom ako pres... solvestra.
Mozno to nebola vyroza ale len
reakcia z radosti ze vsetci su
prec.Nasvedcuje to aj ze Kamil a
Tomi sa tiez posr.chcel som napisat
radovali. Ddk.

6:20 PM  
Anonymous Anonymný said...

Nuz iba s povzdychnutim aaaach jaj mozem konstatovat svoj smutok s neucasti na vianocnej slezine v Unhosti. Pre pokoj v rodine v nadeji ze sa podari stretnut resp. dat dokopy Kovačikovcov co by clovek nespravil. Nuz iba ten vysledok netesi" ze nic " a potom vznika otazka preco ? Teda preco chybat tam kde to je nonormalne a stretnutie samozrejme. Nuz ale skoda filozofovat snad len ze nabuduce uz len tam kde to je ze sme vsetci spolu a radi uplne samozrejme. Neviem ci Katulka mala tu virozu s radosti ze rodina uz opustila Unhost, lebo v tom pripade by moje Silvestrovske blvanie bolo vlastne zo smutku ze som nebol s Vami a nie z horucej cokolady ktoru som skonzumoval v obchodaku MAX v Poprade. Zuzkin Marko z Kosic, ktorý to dostal o den neskor by to mohol obhajovat tym ze to bolo tiez zo smutku ze musel byt s nami a nie v Unhosti. Mata to chytilo asi o tri dni a tak bude asi viac pravdepodobne ze to v skutocnosti bola predsa len ta viroza. Tiez chcem verit ze to bolo na cely rok dopredu a nic ine sa uz neprihodi. Inac sa da povedat ze sviatky boli na pocudavanie kludne, pohodove i ked trochu smutne ze som inde nez mam byt. Zatial tolko Stevulik.

8:07 PM  

Zverejnenie komentára

<< Home