utorok, septembra 11, 2007

Záchranca Romuško


Našu rodinu tuším priťahujú drobné živelné pohromy. Tentokrát nás vystrašila voda. Konkrétne my, čo bývame v Karlovke sme vysmiati, bývame predsa na kopci. Po výdatných dažďoch na tom bola horšie Evička, ktorá s panikou v hlase volala, či nemáme doma vodné čerpadlo, lebo ich vytápa. Čerpadlo sme nemali, našťastie Pištík mal, a tak ho Maťko na Trnávku odtransportoval (lebo Pištík je aj s Katkou na šialene utajenej dovolenke v Bešeňovej). Zastavil sa aj Jurulík. A po návrate do Karlovky nám so slzami v očiach (od smiechu) opisoval, ako Romuško domov ratoval. Predstavte si to aj vy. Romuško kľačí na polienku, na nohách gumáky, ruka obalená v potravinárskej fólii, zrezaná plastová fľaša v ruke a medzi kolenom a polienkom vankúšik, aby ho doska netlačila. Pripomenulo mi to prášenie koberca v Liptovskej Tepličke. Aby mu prach nenalietal do očí, nasadil si vtedy plavecké okuliare. Každopádne Romuško oželel aj rande, len aby ich nevytopilo. Evička tiež behala, čo jej sily stačili. V obrovskom rybárskom ponče s vedrami vylievala vodu do záhrady. Čerpadlo sa nakoniec na Trnávke dlho neohrialo. Krátko po Maťkovom príchode volala Babulka. V Rači bolo v pivnici 10 centimetrov vody...

7 Comments:

Anonymous Anonymný said...

Ahojky rodinka
Nas tu v BB nastastie povodne neobtazuju. Minuly vikend sme tu mali Radvansky Jarmok dostala som 2x poriadne varechou po roňiti, to je taky zvyk chlapi mladi stari si kupuju varechy a ak sa im daka zena dievca paci daju jej tou varechou po riti.Bolo tu mnozstvo stankov kolotoce, fajnu medovinu predavali. V sobotu vecer sa o zabavu postarala skupina Kristof a potom bola diskoteka s laserovou sou do druhej do rana.
V robote mame neuveritelnu zimu az som z toho prechladla, smrkam poridne mi nie je rozumiet co vravim a mam pocit ako by mi mal kazdu chvilu vybuchnut nos. Do roboty chodim ale uz sa tesim na vikend ze to poriadne vylezim tak sa mi zatim majte pekne. A uz ma prosim nestvite a i ostatni nieco napiste.
Vasa Miruska

9:03 AM  
Anonymous Anonymný said...

Čaute rodinka, tak hlásim, že u nás v Unhošti na kopci nebola povodeň, ale zato sme mali cez predné dvere plno vody.Hlavne, že som dala vymeniť drevené dvere za plastové, aby cez ne nezatekalo, ako cez tie drevené. Firma ma ubezpečovala, že to je výborné proti ostreku vody z cesty. Tak som im po tých lejakoch hneď zavolala a vynadala im, čo mi to za kšunt predali. Bol tu technik a zistil, že tam ozaj je nejaká závada, vraj v tesnení a odstránia to. Nato sa ozval konštruktér Kamil a poradil tomu technikovi, ako to majú robiť. No snáď ho poslúchnú, ale nie som si istá, či sa technológia za 40 rokov trochu nezmenila. Dám Vám určite vedieť. Tak sa majte Vaša Katulienka

3:36 PM  
Anonymous Anonymný said...

Drahi moji,
pozdrav z Kanady,dnes je tu krasne,chystame sa s Masou na navstevu k Ivanke,budeme na zahrade.V noci uz je zima,okolo 0C
tak leto je prec.
Dufam,ze vam vytopencom neostala velka skoda a ze ste uz odvodneni. Tu sa chystam na opravy vo velkej kupeln.i,vymena vane,nove kachliky atd.David mi musi pozicat na to,bude to stat asi 6 tisic.Uz si viem predstavit ako to bude Davida boliet,lebo on rad sedi na peniazoch.
Inac,neprijemna novina,Masenka zacala kradnut,pri nakupe mi zozrala dobre klobasy.Potom dva dni nejedla ale klobasy boli dost drahe,tak to sa nenahradilo.Je zase tucna,hoci kazdy den svedomite slapeme.Ale zato sa uci sit,sedi mi na kolenach pri masine a strka packy pod ihlu.Ozaj talentovane dievca.
Moja najvacsia laska,kuriatko David si kupil dva obleky,kosele,boty,kravaty,asi bude hladat novu robotu,tak cakam so zatajenym dychom,kedy sa to stane.
Tak to bude asi vsetko,ostavajte zdravi a veseli a hlavne suchi.
Bozkava M.t.z Kanady

8:37 PM  
Anonymous Anonymný said...

Cau banda.
precital som si cestu z Teplicky Romco spasitel.Ale pekne po poriadku.Najprv k ceste .Mam taky dojem ze musime vypracovat chek
liste,nieco podobne ako maju piloti prv nez odstartuju.Ta by mala byt pre vsetkych hosipakov zaväzna.mam taku hrubu skicu
a kazdy moze dodat pripomienky .
predstavujem si to tak ze po redakcnej uzavierke by sme to zhrnuli do pravidiel,alebo povinnosti pred cestou.
Tak napr:
Uz si kakal a pisal?
Zobral si lieky?
Si kompletne obleceny?
Pre Vierku aj obuta?To aby sme
nemuseli v Prahe kupovat boty.
V decembri je v slapkach do sauny
predsa len chladno.
Mas lieky zu sebou?
Kozmetiku,protezu,pampersky si si
zabalil?Nezabudol si na kukident.
Da sa snim aj perfektne vycistit WC.Mast na hemeroidy a na zapalenu predkozku si si zobral?
Lapis na kurie oka ,okuliate?Nahradne nepotrebujes,
Brenek vzdy nejake ma.Len si treba zistit ci Brenek nezabudol termin.
No a potom by sa mali spomenut take
vsedne veci ako mobil,kluce,vodicak.
aby som nezabudol doporucujem pred
odchodom bytu vypnut poistky.Co keby predsa len blesk.Ze sa vam
mraznicka zmeni na liahnu much
sa da zvladnut.Hlavne po prichode domov chladnicku neotvarat.neviete
si predstavit ako su mäsiarky ciperne musky.tak rychlo nezavres aby ich stovky nevyletelo.o tom
prisernom smrade sa nezmienujem.
Stejne byt smrdel uz pred otvorenim liahne.Zachovejte chladnu krv a zapnite mraznicku na rychle mrazenie.Asi sa hodinu mate
dostatok streliva do praku.Potom jednoducho zmrazenu zelatinu(predtym mäso)dame do igelitoveho sacku a nenapadne vynesieme do
smetiaka na dvore.Doporucujem na
druhy den sa postazovat susedom
ze tie kontajnery akosi smrdia.
Ste mimo podozrenia.Pre fajnovejsie nosy doporucujem v
postihnutej miestnosti strhnut tapety a vytrhat podlahu.Po renovacii asi za rok zistite ze
okrem spomienok nezostalo po muskach nic.Ale to som odbocil.
Kruci jak som sa rozpisal.Aha.
Este skontrolovat penazenku,je vobec moja.Ak ano tak mam penieze,bankovu kartu,obcianku a
podobne sracky podla toho kto co tam ma.Myslim si ze po tejto procedure sa mozeme vydat na cestu.
Pokial neskoncime v Pticich.
Ddk.

9:48 PM  
Anonymous Anonymný said...

Co je svami rodzina.
Nejako vam dosla inspiracia alebo vam nepisu pera.Nedajboze ze necitate Hujerovcov.Tak cakam prispevky a aj od mladych
Ddk.

9:03 PM  
Blogger gabuska said...

vladusko, som cakala, ze sa tvoj bracek ozve...Pistik ma totiz vybornu pripomienku na dverach vchodovych, aby si nezabudol zobrat so sebou vsetko, co pre zivot potrebuje. Malickosti ako kluce, doklady, ci mobil vobec nie su podstatne. Mna najviac zaujala hlava a prezervativy...

9:21 AM  
Anonymous Anonymný said...

Milí moji, konečne som sama v kancelárii a môžem sa zapojiť aj ja.
Vladš, sprav si kompletný zoznam, nalep ho na viditeľné miesto, najlepšie na dvere ako deti nalepili Pištíkovi a bod po bode si pri balení odfajkávaj a súčasne baľ do tašiek. Keď sa párkrát pomýliš, zistíš, že niečo z toho máš v záhrade prípadne si ešte zabudol kúpiť, všetko pekne rozbaľ a začni odznova, aby si predsa len niečo nezabudol. Keď to takto niekoľkokrát zopakuješ, zistíš, že dovolenka sa už skončila a môžeš zostať doma.

Ešte pár slov k tej potope.
My máme žľaby zo strechy zvedené do kanalizácie a asi 20 cm od nich máme tzv. anglické dvorčeky - to je priestor pod úrovňou dvora okolo pivničných okien, aby cez ne prechádzalo svetlo.
Intuícia mi hovorila, že je niečo v neporiadku s odkvapovou rúrou, možno je upchatá lístím,...
Aj som sa ju pokúšala vyšklbnúť zo zeme a odkloniť odtok vody, ale to sa mi nepodarilo.
Romuško si zaslúži pochvalu pred nastúpenou rotou, lebo obetoval žúrku, aby som ja nemusela celú noc sedieť pri pivničnom okne a vylievať vodu.
A teraz, čo sa vlastne stalo. Na druhý deň som donútia Richarda, aby odkopal odkvapovú rúru až po miesto, kde sa napája na kanál. Keď to spravil, skoro som padla na zadok. V mieste prepoja bolo niečo ako záklapka, ktorú keď sme otvorili, zistili sme, že tam je sitko na zachytenie nečistôt, ktoré bolo plné listov zo stromov.
No jasné, že ten, kto prepájal odkvap s kanalizáciou osadil čistiacu časť príliš nízko a náš horlivý Riško to ešte zasypal, aby bol terén rovný. Tak sa stalo, že sitko sa upchalo a voda nemala kadiaľ odtekať, tak si vymlela cestičku v zemi a vyrazila rovno do dvorčeka a potom popod okenný rám do pivnice. Preto Romanko s Riškom, ktorý bol práve pred nočnou službou, vykopali pred okenným rámom jarok, do ktorého vtekala voda a tú sme museli odčerpávať, aby sa nezačala prelievať do pivnice (to už bol Rško v robote). Vyskúšali sme všetko možné - šlauf na ťahanie vína, hadicu na polievanie vody, ale smerom hore tá voda nechcela, samozrejme, tiecť. Medzitým sa objavil Jurulík s dobrým nápadom - dať do pivnice sud, otvoriť okno a hadicou vodu spúšťať dolu. To už prišiel aj Maťko s čerpadlom, že skúsime vodu čerpať do toho suda. No ledva sud s Romankom stihli odtrepať do pivnice, už volala Babulka, že jej to nedalo a išla sa pozrieť, ako vyzerá ich pivnica v Rači, no a zistila, že tam je 6 cm vody. Takže čerpadlo s Maťkom putovali ratovať ozajstnú povodeň.
Než to všetko spustil, bolo vody už na 10 cm.
Zatiaľ prestalo pršať a my sme už len kontrolovali hladinu vody v jarku. To viete, žiadna tam už nebola, aj keď sme si na ňu nachystali sud, lebo nepršalo už vôbec.
Romanko ráno išiel na 8. hod. na brigádu, vrátil sa niekedy okolo polnoci a v nedeľu znovu.
Vyzdvihujem jeho obetavosť a zodpovedný prístup. Aj tam chudátko dobre prechladol, lebo kľačal v prudkom daždi, celý premočený. Veľmi nepomohla ani nepremokavá bunda. Ja som na tom bola o niečo lepšie, lebo tiež som síce premokla, ale ja som behala vylievať kýble a mala som aj nejaký pohyb, ktorý ma aj zohrial.

No, rúra je už vysadená kúsok nad úrovňou dvora, aby sme ju mohli čistiť, tak dúfam, že už takéto "šťastie" nazakúsime.

Všetkých bozkáva Eviké.

10:18 AM  

Zverejnenie komentára

<< Home