sobota, augusta 09, 2008

Premiéra

Aby bol náš pobyt v Liptovskej Tepličke chronologicky zmapovaný, pokračujeme spoločnou večerou v Turničke. Tak sa volá miestna reštaurácia, ktorá nápor Hujerovcov zvládla so cťou. Asi jediným nespokojencom bola naša Kaťulka, ktorá sa najprv sťažovala na nedostatok životného priestoru (odsadnutím od Kamila ho síce mala ešte menej, ale tvárila sa spokojnejšie), jej skutočné utrpenie však prišlo s objednaním jedla. Tepličské halušky kuchár nie a nie uvariť a tak, keď sme už takmer všetci jedli, vyrukovala na čašníka s otázkou: ,,Tie halušky ešte nie sú? Viete, ja som som hladná ako hovädo!“ V ďalšom kole chcela Kaťulka uhasiť aspoň smäd a tak si objednala minerálku. ,,Naozaj minerálku?“ pýta sa neveriacky čašník. ,,Viete, ona je chorá,“ bránil svoju sestru Vladuško. A všetko to zaklincovala Kaťulkina dvojička Evička slovami: ,,Áno, ona je chorá, na pľúcka“ a významne sa pritom poklepkávala po čele. Kaťulkine zúfalstvo s pribúdajúcim časom narastalo, a tak sa uchýlila k nepozorovanému vyjedaniu tanierov, na čo jej Vladko poradil, aby obišla dvakrát stôl a bude najedená. Možno ho Kaťulka mala poslúchnuť. Tepličské halušky jej údajne veľmi nechutili...
No a po večeri nasledoval mimoriadne kultúrny program, premiéra celovečerného filmu ,,Pioniersky tábor Unhošť 2008“. Záujem o projekciu bol veľký, šopa vypredaná do posledného miestečka. Slávnostný ráz celej akcii dodalo dekorovanie víťazov súťaže o najkrajšiu pionierku a najkrajšieho pioniera roku 2008. Vladuško a Evička prevzali svoje šerpy a korunky a dúfam, že budú dôstojnými nositeľmi týchto významných titulov. Evička tušiac dôležitosť chvíle, nepodcenila prípravu. Do šopy dorazila v nádhernej večernej toalete, doplnenej vkusnými šperkami a vysokými topánkami (siahajúcimi až po kolená, keďže išlo o gumáky). Pri preberaní titulu nezabudla poďakovať všetkým, ktorí jej posielali hlasy a samozrejme prišlo aj na svetový mier. Nuž a až do konca zletu sme jej nepovedali inak, než La Fantína...
Samotná premiéra dopadla nad moje očakávania. Niektoré vtipné repliky zanikli vo výbuchoch smiechu a dokonca som v hľadisku zbadala i slzy smiechu.

7 Comments:

Anonymous Anonymný said...

Včul, keď tak kukám na Evikó na tej fotke , celá Alžbeta ! Tá večera mohla pre mňa dopadnúť lepšie, keby som si nedávala miestnu špecialitku.Tá projekcia bola ozaj skvelá. MTzK može ozaj ľutovať, ale čo jej v tom bráni doletieť na vianočné sviatky?
Vaša Kaťulka

10:32 PM  
Anonymous Anonymný said...

Draha rodina,
nadherne fotky,skvele clanky a tie usmiate tvare su nezaplatitelne.
Len mi musi Evike prezradit,u koho ma taku protekciu,ze vsetky sutaze vyhrava.To aby som zase prisla robit poriadok.Mama nas vzdy spravodlivo delila,aj ked som bola v Kanade.My s Bozenkou sa citime odstrkovane,Bozka,tak Ti radim,prestan im piect sisky a fanky.
Inac sme tu v poriadku,moc nezahradnicim,lendrzim na kvetoch oko,snad to vsetko pride spet next year.Tak vas vsetkych srdecne zdavim a bozkavam..MTzK

6:34 PM  
Anonymous Anonymný said...

Milá MTzK

Evička s Vladuškom vyhrali na základe hlasovania i Ty si mala možnosť hlasovať o najkrajšieho pioniera a pionierku, smola že si túto šancu nevyužila možno práve tvoj hlas by zavážil. a inak rodinka ako sa mi máte? Ja som tento pondelok mala na návšteve Riška s Evičkou neuveríte ale majú veľmi dobre vyvynutý orientačný zmysel odo mňa z domu zo Sásovej trafili ku mne do robotky a presne o 15:00 na mňa čakali pred robotou. Prežili sme pekný skoro celý deň bo som do obeda mala pol dňa dovolenky.Potom večer kvôli hríbom odišli domkov a ja som ostala opäť sama, dúfajúc, že opäť niekto z rodiny bude mať cestu cez BB a zastaví sa u mňa.
Tak sa mi zatím majte pekne
S láskou vaša Miruška

9:55 AM  
Blogger gabuska said...

A to Evička s Riškom nemajú ani (v rodine aktuálne veľmi populárny) GPS:-)

8:26 AM  
Anonymous Anonymný said...

Vlastne som cakala,ze ako uz je u zabiciek,Evika povie:no co sa mam roztrhat,ked som taka krasna?....
kvak,kvak...
Tak mi treba,bozkava MTzK

7:36 PM  
Anonymous Anonymný said...

HaloMTzK.
Neviem co sa cudujes, ze Eviko
Vyhrava vsetky ceny.Ved ona zde-
dila z nas najviac sarmu.A okrem
toho sa bojime jej nedat nase
hlasy.Radsej jedna oslava Evickine-
ho vitazstva ako rok puruseru.
Kto by nam napiekol 12 druhov
kolacov na vianoce,alebo upresnil
detaily z mladosti.Darmo Evike si
musime obchadzat.

Ddk.

10:46 PM  
Anonymous Anonymný said...

Ahojky DDk
Inak pozabudol si na to, že cenu najkrajšieho pioniera si získal práve Ty, bol si fakt zlatučký pionier. Kedže ste cestovali domov lietadlom a korunu si si nemohol vziať nemá ti to zrejme čo pripomínať.
Dnes (piatok) idem prídem do Blavy na víkend. Páčko
Vaša Miruška

7:56 AM  

Zverejnenie komentára

<< Home