streda, decembra 01, 2010

O netopierovi


Časť rodiny už tento vtipný príbeh pozná, ale povedala som si, že sa podelím aj s vami ostatnými. Ako iste viete, už niekoľko mesiacov bývam v priestrannej latifundii, ktorej nie je čo vyčítať. Výborne sa v nej cítim a dokonca sa mi v nej aj výborne spí. Akurát od istého času neotváram okná a keď ich predsa len otvorím, po zatvorení pozorne prezriem všetky otvorené priestory. Dôvodom je skutočnosť, že pred časom mi do izby vletel netopier. Celé sa to odhralo tak, že som si v jeden piatok spokojne čítala detektívku, keď ma vyplašili čudné zvuky. Myslela som si, že po vonkajšej parapete chodí holub. Následne som okolo polnoci zhasla svetlo a pomaličky zaspávala. Keď tu zrazu mi začalo niečo lietať po izbe. Strašne som sa bála (to som si este myslela ze to je vrabec), najprv som sa zakryla perinou a vravela si, že zavolám Božke s Jurkom, aby ma prišli zachrániť. Tento nápad som hneď zavrhla a povedala si, že vrabca predsa zvládnem aj sama. Tak som spod periny vyliezla a rozsvietila svetlo. A započúvala sa do čudného zvuku. Pišťanie spojené s divným syčaním sa ozývalo spod postele. A tam bol. Netopier. Vyzeral hrozivo, keď na mňa ceril svoje malé zúbky. Tak som si prehodila na hlavu župan (lebo veď netopiere sa zamotávajú do vlasov a ja som si to v tej chvíli veľmi vizualizovala) a utekala som do kuchyne. Vrátila som sa vyzbrojená drevenou vidličkou, ktorá sa mi zdala najvhodnejšia na jeho vyhnanie, po ruke som mala aj uterák, ktorý som cez neho plánovala prehodiť. Dopadlo to ale tak, že netopier zaliezol ešte hlbšie pod posteľ, stále pišťal a syčal. Vtedy som prepadla panike. So županom na hlave som sa zavrela na záchode a zúfalá predsa len zavolala Božke, aby poslala Jurka, aby ma prišiel zachrániť. Jurkova reakcia bola taká, že čo on má s mojím netopierom. Ale nakoniec prišiel. Prejsť tých pár metrov mu trvalo asi 20 minút, čo netopier využil na to, aby moju spálňu opustil. Jurulík sa po svojom príchode opretý o zárubňu strašne bavil na tom, ako prezerám každý kút izby, že či sa ten malý hulvát niekde neschováva. Tak som Jurulíka nasrdená vyhodila a do tretej som si čítala. Ráno Jurulík pokračoval v zabávani sa na mojom nočnom príbehu, tak som sa nasrdila druhýkrát, ale už som ho nemohla vyhodiť. Raňajkovali sme u Božky...

5 Comments:

Anonymous Anonymný said...

Tak moja mila neter, v tomto Ta uplne chapem, je to hrozny pocit, ja to poznam na vlastnej kozi a najhorsie je , ked pri tom citas detektivku. Mne sa nieco podobne stalo, ked som strazila dom Vladkovi. Citala som hrozostrasnu detektivku a ked som chcela uz ist spat, tak sa ozyvalo divne klopanie. Od strachu som sa skoro po....., prezrela som vsetky priestory, nic som nenasla.Tak som si vzala k sebe do postele noz, ale ani tak som do rana nezaspala. Az rano som zistila, ze bol silny vietor a kus plechu buchal na parapet okna. Od tej doby necitam detektivky a uz sa ani nebojim. Vasa Katulka

12:08 PM  
Blogger gabuska said...

No neviem, ci Evike na tomto tvojom pribehu nieco neopravi :-) Ale v kazdom pripade si ma velmi pobavila, najma tym nozom...vidis a ja som pokracovala v citani detektivky...

10:38 PM  
Anonymous Anonymný said...

Takže asi takto milá Gabika. Vôbec nie je hanbou sa báť. To, že to je úsmevné hlavne pre druhých je jasné len by ma zaujímalo čoho všetkého sa báli "Tí" už dnešný hrdinovia. Ja aj vlastného tieňa keď som mal ísť večer do pivnice pre drevo. To už ani nehovorím o tom keď som chodil večer zo školy cez les domov u krstnej mami v Karlovej Vsi. Strach a hrôza ma viedla k neustálemu spevu akože sa nič nedeje a hulákal som ako zmyslov zbavený. Kto to počul určite zašiel hrôzou nad tým zavýjaním a pobral sa kade ľahšie. Zavše som prišiel domov spotený ako dvere od chlieva od toho čo som utekal ako o dušu. Takže je Vám jasné prečo som vždy dobre behal a hlavne dlhé trate. Veď od Riviery ku krstným to bolo cez les dobrých 4-5 kilometrov. Nehovoriac už o batohu resp. Taške z knihami, ktorú som vláčil do školy.
Váš Števulík

8:53 PM  
Anonymous Anonymný said...

Tak o strachu mam aj ja co povedat.Aj o Pistikovom.Ked mu otec povedal,ze ho v pivnici caka krvave hovno z mecom ta sa nekurilo.Ale ani ja som nebol geroj.Napriek tomu ze sme obcas pri potulkach po republike prespali na cintorine.Najlepsi bol hrob z mramorovou doskou.Ta hriala skoro celu noc.Cintoriny sa zavierali v lete o deviatej a do rana bol pokoj.Raz som sa zobubil a kamos Palo Bestendig nelezal pri mne.Skoro som sa do rana posral.Ten blbec sa isiel vycikat a v tej tme netrafil spat.Tak zalahol niekde vedla.Ale aj on sral maggi kocky. Cul mam akurat strach prist neskoro domov. Ddk.

7:02 PM  
Anonymous Anonymný said...

Ahojte,aj ja sa mozem pochvalit nejakymi prihodkami tykajucimi sa strachu.Najviac sa mi paci zazitok s Katulkou, ked sme sa strasievali na nasej starej chodbe pri vychode z WC, to bol taky krik, lebo ja som vyskocila spoza dveri, Katulka zacala jacat a ja tiez, lebo som sa zlakla toho jak strasne jaci. Raz sa mi stalo, ze som spala v nasej prerobenej kuchyni a mali sme na valende taky ochranny matrac, ktory sa na noc zroloval a oprela som ho o gamatky. Bola som vtedy chora a isla som na vecko, po tme a vrazila som do matraca a aj ked som stale ustupovala,matrac ma dobehol.. No poviem Vam, nic ine mi nezostavalo,len aby som dobre kricala. Celu rodinu som zbuntosila.Bozkava Vas ZabaBo

2:04 PM  

Zverejnenie komentára

<< Home